Het succes van een boek zegt voor een groot deel iets over de kwaliteit van de marketing. Vaak stellen we onszelf dan als eerste de vraag: hoe gaan we het boek promoten? Er wordt vervolgens een hoop gedaan, maar resultaat blijft (veel te) vaak uit.
In mijn beleving begint boekmarketing met het leggen van een goede basis. Geen plan dat in de la verdwijnt, maar praktische uitgangspunten die je telkens weer kunt gebruiken. Ik help je graag!
Wat gaan we doen?
In een interview stel ik je vragen over o.a. je doelgroep(en), je visie, je propositie, je talenten en interesses. Dit interview duurt 1,5 à 2 uur.
Vervolgens werk ik een en ander uit. Je ontvangt een document met daarin:
– je doelgroepen uitgewerkt in persona’s (max. drie)
– een pitch waarmee jij helder en krachtig jezelf als auteur en je boek kunt presenteren
– een uitwerking van de thema’s waarmee jij naar buiten kunt treden
– een overzicht van wat jij zelf kunt en wilt doen qua marketing en waar jij hulp bij nodig hebt
Je hebt hiermee dus de basis gelegd van jouw marketingplan. Als je écht weet wie jouw doelgroep is, hoe jouw doelgroep tot de aankoop van een boek komt, welke behoefte en/of vragen diegene heeft, dan ben je veel beter in staat om in te vullen hoe je je boek onder de aandacht kunt brengen. Het resultaat: je marketingacties hebben meer effect, je verkoopt meer boeken én je houdt de boekmarketing langer vol. Als dat wat je doet effect heeft, is het immers een stuk leuker en word je meer gemotiveerd om ermee door te gaan!
Wat kost dat?
De totaalprijs hiervoor is € 199,00 (excl. 21% BTW).